Kaj pravzaprav je Performance marketing?
Performance marketing se nanaša na t.i. “on-line” marketinške aktivnosti na različnih platformah, kjer naročnik plača glede na uspešnost aktivnosti (npr. število konverzij, prikazov, novi t.i. “lead-i”, kliki, …).
Brand marketing vs Performance marketing?
Trženje blagovne znamke (ang. brand marketing) je namenjeno dvigu prepoznavnosti blagovne znamke, ustvarjanju dodane vrednosti ter grajenju dolgoročnih odnosov z našimi kupci. Pri tem pa ne prihaja do direktne prodaje izdelkov ali storitev. Vseeno pa se nam poraja vprašanje, ali lahko brand marketing izvajamo z misijo performance marketinga? Seveda.
Kako Performance marketing deluje v praksi?
Naročnik preko agencije objavi svoje oglase na izbranih platformah, strošek kampanje ali aktivnosti pa je odvisno od uspešnosti oglasa. Pri tem lahko spremljamo različne kazalnike uspešnosti:
- Cost per Click (CPC); naročnik plača glede na število klikov na njihov oglas. Primerna strategija za povečanje obiskanosti spletnega mesta.
- Cost per Mille (CPM); naročnik plača glede na vsakih tisoč ogledov – torej če si vaš oglas ogleda 25.000 ljudi, plačate 25-kratnik osnove, ki je bila določena.
- Cost per Sale (CPS); naročnik plača samo, ko pride do konverzije (prodaje). Pogosto uporabljena strategija za t.i. “affiliate marketing” prodajo.
- Cost per Lead (CPL); naročnik podobno kot pri strategiji CPS, plača takrat, ko je dosežena določena akcija s strani potencialnega kupca (npr. prijava na e-novice, spletni seminar, prenos brezplačnega gradiva, …).
- Cost per Acquisition (CPA); podobna strategija kot CPL, vendar bolj splošna. Pri tej strategiji naročnik plača, ko potencialni kupec opravi določeno dejanje (prodaja, podajanje kontaktnih podatkov, obisk spletnega mesta, …).